הצהרת נגישות

האם ניתן להעלות כסא גלגלים או קלנועית לאוטובוס?

נוסע המתנייד באמצעות כיסא גלגלים ו/או קולנועית יכול לעלות לאוטובוס עירוני* (אוטובוס נמוך ללא תאי מטען) באמצעות רמפת הנכים המותקנת בדלת האחורית, זאת במידה וכסא הגלגלים או הקלנועית מקיימים את הקריטריונים הבאים:

 

רוחב כסא הגלגלים או הקלנועית לא יעלה על 75 ס”מ (ברוטו).

משקל כסא הגלגלים או הקלנועית לא יעלה על 130 ק”ג

אורך כסא הגלגלים או הקלנועית לא יעלה על 120 ס”מ (ברוטו).

הנחות לאנשים עם מוגבלות ולזכאי.ות המוסד לביטוח לאומי

נכה שבידו.ה תעודת נכה (רגילה או דיגיטלית) או תעודה אחרת המאשרת את נכותו שנתן המוסד לביטוח לאומי, נכה צה”ל אשר לו תעודת חבר בארגון נכי צה”ל או נכה פעולות איבה אשר לו תעודת חבר בארגון נפגעי פעולות איבה, זכאים להנחה של 50% ממחיר הנסיעה המלא בכל קווי השירות ברכישת הסדר נסיעה מסוג ערך צבור. שימו לב, ההנחה תקפה רק על תשלום באמצעות “ערך צבור” על נסיעה בודדת ולא על מנויים חודשיים.

 

ההנחה מתקבלת באמצעות כרטיס רב-קו הטעון בפרופיל נכה או זכאי.

 

הנחות לעיוורים, מלווים ומאמנים לכלבי נחייה בהכשרה

עיוורים -זכאים לפטור מלא מתשלום דמי נסיעה בכל קודי המחיר ובכל קווי האוטובוס והרכבת, בהצגת תעודת עיוור בתוקף או באמצעות רב-קו הטעון בפרופיל עיוור.

מלווה לעיוור – הינו כל אדם אשר מלווה את העיוור. מלווה לעיוור זכאי להנחה בשיעור של 50% בכל קודי המחיר ובכל קווי אגד. התשלום עבור מלווה לעיוור יכול להתבצע בטעינת ערך צבור על גבי כרטיס הרב קו של העיוור, בהנחה של 50%, המתקבלת במעמד הטעינה.

מאמן לכלב נחייה בתהליך הכשרה – רשאי לעלות לאוטובוס ללא תשלום (הן הכלב והן המאמן פטורים מתשלום) עם כלב נחייה באימון הקשור ברצועה – זאת בתנאי שהמאמן מצויד בתעודה בתוקף של מרכז הכשרה והדרכה והכלב מסומן באמצעות אפודה המזהה את ייעודו לנחייה ואת מרכז ההכשרה וההדרכה שאליו הוא משתייך.

מידה ויש לכם שאלה, הערה, הצעה או תלונה הנוגעת להתאמות הנגישות עבור אנשים עבור אנשים מוגבלות, אנא פנו אל רכז נגישות השירות שלנו, אבירם סימאי, ואנו מבטיחים לבדוק את הפנייה לגופה ולעשות כל שביכולתנו על מנת לשפר ולייעל את השירות עבור אנשים מוגבלות:

 

טלפון: 04-8549597

דוא”ל: negishut@egged.co.il

כתובת: שדרות מנחם בגין 5, “פארק טק” בית דגן, תד. 150, מיקוד 5020000 – עבור אבירם סימאי.

פנייה כתובה אל מרכז שירות הלקוחות הארצי 3112*

שליחת מסרון סמס למספר 052-6161131

זמן מענה – מיידי, זהה לזמן ההמתנה בתור הטלפוני.

פנייה כתובה אל פניות הציבור

פנייה באמצעות הטפסים באתר

פנייה באמצעות דף שירות הלקוחות שלנו בפייסבוק:

https://www.facebook.com/profile.php?id=61556130641722

זמן מוערך לקבלת מענה ראשוני – עד יום עבודה אחד.

פנייה כתובה אל מחלקת האבדות

שליחת מסרון סמס למספר 052-6161131 | זמן מענה – מיידי, זהה לזמן ההמתנה בתור הטלפוני.

פנייה כתובה אל ביטוח דרך אגד

פנייה באמצעות הטופס באתר

פנייה בדוא”ל ins@Egged.co.il – בירורים בנושא פניות פתוחות בלבד

שליחת דואר אל: בית אגד, שדרות מנחם בגין 5, “פארק טק” בית דגן, תד. 150, מיקוד 5020000, עבור ביטוח אגד

זמן מוערך לקבלת מענה ראשוני – עד יום עבודה אחד.

חשוב לנו לספר שנציגי השירות שלנו עוברים הדרכות למתן שירות נגיש ללקוחות עם מוגבלות.

הסדרי נגישות במתקני תחבורה ציבורית הנמצאים בבעלות או בניהול דרך אגד

להלן פירוט הסדרי הנגישות במרכזי תחבורה ובעמדות שירות הנמצאים בבעלות או בניהול אגד (במידה והניהול חלקי מצוין החלק לו אחראית אגד).

ניתן לפנות ולבקש מידע על הסדרי הנגישות במרכזי תחבורה שאינם מצויים ברשימה, במרכז שירות הלקוחות של משרד התחבורה 8787*.

  • אילת, ת”מ – שדרות התמרים 12
    חנייה נגישה בחניון העירוני הסמוך (כניסה דרך שדרות התמרים),  כניסה ראשית נגישה, דרך נגישה מהחנייה אל הרציפים ועמדות שירות. שירותים נגישים באולם.
  •  חדרה, ת”מ – רחוב אחד העם פינת ששת הימים
    חנייה נגישה בחניון העירוני הסמוך, כניסה ראשית נגישה (מזרחית), דרך נגישה מהכניסה הנגישה אל הרציפים ועמדות השירות, שירותים נגישים בסמוך לכניסה הראשית, מפתחות אצל השומר בעמדה הסמוכה. התחנה בנויה בשני מפלסים ויש מעבר משופע נגיש בין המפלסים.
  • חיפה מרכזית חוף הכרמל – הזורע 1
    חנייה נגישה בחניון הצמוד, כניסה ראשית נגישה, דרך נגישה מהחנייה אל הרציפים ועמדות השירות. שרותים נגישים באולם.
  • ירושלים, ת”מ (קומה 3 בלבד) – רחוב יפו
    מעלית נגישה לקומה 3, דרך נגישה מהמעלית הנגישה אל הרציפים ועמדות השירות. שירותים נגישים בקומה 3 ללא תשלום.
  • לוד, ת”מ –  החלוץ/ עוזיאל 1
    כניסה ראשית נגישה, דרך נגישה לרציפים, שירותים נגישים.
  • צומת רעננה, מסוף תחבורה – השנהב 1
    כניסה ראשית נגישה, דרך נגישה מהכניסה הנגישה אל הרציפים ועמדות השירות. שירותים נגישים.
  • קריית גת, ת”מ – שדרות העצמאות
    כניסה ראשית נגישה, דרך נגישה מהכניסה הנגישה אל הרציפים ועמדות השירות. שירותים נגישים.
  • קריית שמונה, ת”מ –  רחוב ארלוזורוב
    כניסה ראשית נגישה, דרך נגישה מהכניסה הנגישה אל הרציפים ועמדות השירות.
  • רמלה, ת”מ (קומת הרציפים בלבד)
    שתי הכניסות לקומת הרציפים נגישות, דרך נגישה מהכניסות הנגישות אל הרציפים ועמדות השירות. שירותים נגישים.

מרכזי תחבורה בבעלות או בניהול חברת נצב”א בהם הותקנו מערכות שמע להכוונה ללקויי ראייה

מערכות של סטפ היר

טבריה, נהריה, עכו, צפת

מערכות של רייט היר

נתניה, תל אביב – בקומות התחבורה בלבד, ראשון לציון, אשדוד – ברצפים בלבד (בקניון יש פס מוביל), ירושלים תחנה מרכזית קומה 3.

הסדרי נגישות בעמדות שירות

עמדות הרב קוקופות הכרטיסיםהמחלקות לפניות הציבור , דלפקי המודיעין ומחלקות האבדות במתקני תחבורה מרכזיים של אגד נגישות בהיבטים המפורטים:

  • קיימת דרך נגישה לעמדה.
  • קיים שילוט הכוונה וזיהוי.
  • גובה העמדה מותאם למתן שירות לאדם המתנייד בכ”ג (בישיבה או בעמידה).
  • מערכת עזר לשמיעה.
  • פינת המתנה (במידה ויש).
  • כל הנציגים המעניקים שירות פרונטלי בעמדות אלו עוברים הדרכות למתן שירות נגיש.

נגישות מכשירים אוטומטיים להנפקת כרטיסים

המכשירים האוטומטיים להנפקת כרטיסי נסיעה וטעינת חוזים מאפשרים לטעון חוזים בכרטיס הרב קו ולהדפיס כרטיסי נסיעה לנוסע אשר רכש את הכרטיס מראש באמצעות מרכז שירות הלקוחות, האתר או האפליקציה שלנו.

  • על מנת לטעון חוזה – יש לפעול על פי ההנחיות על הצג או להיעזר בהנחיות בפישוט לשוני הנמצאות במסוך למכשירים.
  • על מנת להדפיס כרטיס מוזמן – יש להעביר בחריץ המיועד לכך במכונה את כרטיס האשראי אתו בוצעה ההזמנה או את מספר הזמנה ומספר תעודת הזהות שהוזן בעת ההזמנה. 

בכל מקבץ מכשירים קיים מכשיר נגיש אחד לפחות לנוסע עם מוגבלות בניידות. מכשיר זה יהיה בגובה מתאים, כאשר לצדו מרחב תמרון ומובילה אליו דרך  נגישה.

אתר האינטרנט השיווקי שלנו (https://derechegged.co.il/) נגיש ברמה AA